WhatsApp chat
Waarom een WhatsApp chat
WhatsApp wordt voor bedrijven steeds populairder om in te zetten als contactkanaal voor bezoekers.
Steeds meer bezoekers vinden het namelijk fijn om via hun favoriete kanaal contact te houden met bedrijven. En voor de meeste is dat WhatsApp. Zo zijn maar liefst negen van de tien Nederlanders actief op WhatsApp, waarvan 97% van alle jongeren actief is.
Een WhatsApp chat logo op jouw website
Door een klik op het chat logo verschijnt er een chat interface. Wanneer de bezoeker een bericht intypt en op verzenden klikt wordt er een nieuw venster geopend van de officiële WhatsApp website.
Wanneer een bezoeker dit via een telefoon doet wordt er volledig geautomatiseerd een chat aangemaakt. Een 06-nummer verificatie is dan niet nodig.
Indien een bezoeker dit via een ander apparaat doet dient de bezoeker een 06-nummer verificatie te doen. Dit omdat WhatsApp ook een geverifieerde 06-nummer nodig heeft van de afzender. Dit proces verloopt via WhatsApp zelf.
Volledig aan te passen naar wens
Doordat we over een eigen WhatsApp chat interface beschikken is het heel eenvoudig om bijvoorbeeld de openingstijden van de chat in te bouwen.
Als de chat offline is krijgen bezoekers hier een aangepaste melding over met daarbij de openingstijden van de chat. Ook is het handig om dan bijvoorbeeld door te verwijzen naar jouw contactpagina of een contactformulier.
Wil je iets specifieks tonen wanneer de chat online of offline is? Wij kunnen dit in jouw website integreren.