Klantbeoordelingen
Online klantbeoordelingen
De customer journey, oftewel de weg die iemand aflegt naar een aankoop, begint vrijwel altijd online. Grote kans dat, lang voordat iemand bij jou een product of dienst afneemt, jouw bedrijf eerst op Google, Bing of een vergelijkingssite gecheckt is.
Reden genoeg om te investeren in het verzamelen van meer positieve online klantbeoordelingen.
Voordelen van klantbeoordelingen
- Directe feedback
Je kan jouw product, merk of dienst met alle zekerheid aanpassen en verbeteren omdat je meningen van jouw klanten direct kunt lezen. - Meer conversies
Doordat je transparant bent over de ervaringen van jouw klanten creëer je vertrouwen. Zelfs als er af en toe een minder goede beoordeling te lezen is. - Minder retours
Klanten geven vaak een goede productomschrijving in een beoordeling die andere kunnen lezen. Zo weten zij precies wat ze kunnen verwachten en is de kans kleiner dat het product teruggestuurd wordt. - Hogere klantloyaliteit
Klanten die een positieve beoordeling bij je plaatsen hebben daar tijd voor vrijgemaakt. Dit is een goed teken omdat dit loyaliteit toont. - Meer bezoekers
Door het weergeven van beoordelingssterren op Google (of andere zoekmachines) zijn potentiële klanten sneller geneigd om op jouw link te klikken. Ook optimaliseer je een betere vindbaarheid omdat beoordelingen bijdragen aan SEO.
Welke aanbieders zijn er voor klantbeoordelingen?
Er zijn een aantal commerciële aanbieders (betaald en gratis) waar je uit kunt kiezen.
- The Feedback Company
- Trustpilot
- KiyOh
- Custorate
- Klantenscores
- Klantenervaringen
- Opiness
- Reevioo
Welke aanbieder je ook kiest voor klantbeoordelingen, wij kunnen deze in jouw website integreren.